CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Renung-renungkan & Selamat Beramal!



"Dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.” (al- Baqarah:216)

" “Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka; sesungguhnya Allah Amat Mendalam PengetahuanNya tentang apa yang mereka kerjakan. Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.” (An-nuur:30 & 31)

" “Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan (wahai umat manusia dan jin)?” (ar-rahman : 13)

" “Dan hendaklah kamu tetap diam di rumah kamu serta janganlah kamu mendedahkan diri seperti yang dilakukan oleh orang-orang Jahiliyah zaman dahulu; dan dirikanlah sembahyang serta berilah zakat; dan taatlah kamu kepada Allah dan RasulNya. Sesungguhnya Allah (perintahkan kamu dengan semuanya itu) hanyalah kerana hendak menghapuskan perkara-perkara yang mencemarkan diri kamu - wahai "AhlulBait" dan hendak membersihkan kamu sebersih-bersihnya (dari segala perkara yang keji).” (Al-ahzaab : 33)

Sunday, August 26, 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri :)

Assalamualaikum! :)
ieda & ili.
Amacam raya?Seronok?
Alhamdulillah. Dah seminggu dah kita menyambut raya kn. Menyambut hari kemenangan.
Dah besar-besar ni, pengertian raya tu mendalam sikit. hoho. Duit raya pun kita xdpt dah.
yang dapat apa? Kemaafan sesama kita~ huhu.
Haaa.. ili dgn ieda dpt berapa duit raya? meh hulur2 sikit. :P
nak duit raya dari ain lg ke? haha.
kurang dari semgu lagi ain nak masuk gombakk~ takott~~
Nanti ili & ieda sambut ain ehh :D

Ha,untuk semua readers,
Selamat Hari Raya Aidilfitri :)
Maaf Zahir & Batin.

semoga lebaran kali ini mengajar kita erti kemenangan yang sebenar ;)

dan lagi satu ain dah berhenti kerja dengan jayanya.

Apa pengalaman kerja jaga budak-budak ni?
ummmm................

Banyakk!
Sgt banyak!

mandi kan dorang,tukar pampers,cuci najis2 dorang.
penah ada budak tu bocor pampers dia. haiyoo~~ habis baju teacher2 ni~
ragam budak-budak ni, mmg mcm2. yang penting kita terkawal. pantau je la budak2 ni.
kadang2 ajar dorang shape dan segala bagai la.
song pun ada.

Saat-saat yang tak boleh lupa adalah ....

  • ada satu hari tu,kunci bos lupa letak kat tempat secret.terpaksa la smbut budak-budak ni kat luar sementara tggu bos datang bawak kunci. waktu tu,tuhan je la tahu.
  • ada pulak satu hari ni,ayah trbwk kunci kereta kancil pegi kerja. mmg pagi tu kelam kabut lah. haha.last2 naik motor,merempit dgn motor. keadaan darurat tu. dah la hari tu turn bukak gates,mmg bawak laju la motor. hhaisss~`
  • lagi?? hari tangki kereta minyak bocor. Takot gilaa. Find out mase otw balik rumah,dah la dpt tau through fon.ada akak taska tu call sbb org mengadu dia bau minyak dari kereta ain.rasa mcm nak tercabut nyawa bwk kereta waktu tu. ~~~
  • ada sorang budak obesity ni pampers dia bocor,habis satu bilik bau t*** dia~~ memang riuh- rendah la waktu tu.
  • ada pulak budak 4 years buang air besar dalam pampers dia then dia calit kat atas meja. Ya allah,dugaan btul waktu tu.
  • Waktu bulan puasa memang agak mencabar jugak lah,mmg waktu ptg tdo kan dorang,mmg teacher pun tdo skali,hehehe.

Tada~~ ada lagi yang tak masuk ni. huhu.
Tapi most of them sweet moments,bagi ain,ain seronok jaga budak-budak ni.layan kerenah dorang. sbb bagi certain orang,mmg agak stress layan budak-budak kn? takpe takpe, semua terpulang kat kita ,klo kita mindset kn best,insyaAllah semua nya best belaka. hehehe.

Alhamdulillah. Checklist untuk jadi cikgu taska dah! haha. Next, nak buat apa pulak? hehe

Sambung DEGREE la kan. :D one step ahead, takot la ili,ieda. apa lah rasanya kan?

Hopefully,kita bertiga dapat tamatkan degree dengan jayanya! ;) Aminnnnnnnnnnnnnnnn.

Ok lah, take care semua. Selamat Maju Jaya. hoho.

Eh,Selamat hari raya. Beraya lah anda berhati-hati. jangan sampai perut buncit pulak. hihi :)

No comments:

Post a Comment